TikTok

TikTok

TikTok nye endringer

Føles det noen ganger som om du sitter fast i en uendelig «loop» av samme type innhold på TikTok og Instagram? Da er du ikke alene. Til nå har algoritmen på disse plattformene dreiet seg om å vise så mye av det samme innholdet som mulig til en person, når det har blitt registrert at den personen liker et viss type innhold. Dersom du liker og ser på en viss type innhold vil du bli vist den samme type innhold.

Endringene som har blitt annonsert er at TikTok og instagram skal begynne å «nudge». Det vil si at de skal begynne å vise videoer som ikke nødvendigvis passer dine tidligere likte og sette videoer, men som viser noe nytt. Om du da liker eller ser på dette innholdet, vil da algoritmen vise mer av dette. Ved å «nudge» brukeren mot en annet type innhold vil algoritmen gi deg en sjanse til å komme deg ut «loopen».

Vi i Evomark ser frem til disse endringene, for å få en mer variert opplevelse på disse plattformene.

 

Del stories innlegget

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Få hjelp av oss i dag

Vi hjelper deg med:

  • Å forstå markedsføring på sosiale medier
  • utnytte mest mulig av det internett har å tilby.

Kontaktperson

Joachim Lønmo

Daglig leder
Joachim@evomark.no  /  98838498