Markedsføring

Gjennom sosiale medier øker vi eksponeringen av dine varer og tjenester blant riktig målgruppe på nett. 

Hva er sosiale medier?

Sosiale Medier er kanaler som er utviklet for å kunne dele og skape innhold og har blitt en del av de flestes hverdag, noe som gir bedrifter en unik mulighet til å nå det riktige publikumet. Facebook, Instagram, SnapChat og Linkedin er engasjerende og inspirerende, og svært nyttig for bedrifter når de skal gjøre et produkt eller tjeneste kjent blant riktig målgruppe, og ønsker å skape mer trafikk til sin hjemmeside. 

Når man skal markedsføre seg på sosiale medier er det et par ting som er viktig å huske på:

  • Velge riktig publikum
  • Være synlig når kundene dine er tilgjengelige
  • Være tilstede over lengre tid! 

Vi hjelper deg med å forstå det kritiske og viktige med en effektiv vekst via Sosiale Medier Markedsføring

Hvilken type sosiale medier er riktig for min bedrift?

Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat er alle eksempler på sosiale medier bedrifter kan annonsere gjennom. Les mer om forskjellen på de ulike plattformene og hvilke muligheter de gir.

MARKEDSFØRING PÅ SOSIALE MEDIER

Sosiale medier markedsføring, også kalt SMM, er hvordan man når ut til potensielle kunder på sosiale medier, uten at forbrukeren leter etter noe å kjøpe. Facebook og Instagram er populære kanaler, der vi kan treffe potensielle kunder, og gjennom riktig oppsett av annonser treffe din målgruppe så nøyaktig som mulig. 

Når man skal markedsføre på sosiale medier er det viktig å velge riktig målgruppe, være synlig når kundene dine er tilgjengelige, og å være tilstede over lengre tid! Vi hjelper deg med å forstå det viktige med en effektiv vekst gjennom sosiale medier. 

Sosiale medier deles i to bolker: 

  • Organisk innhold
  • Betalt innhold

Drift av Sosiale medier (organisk)

Å lage innhold som du ikke betaler for at personer skal se, kalles organisk innhold.

Sosiale medier er gratis å bruke, og gir deg en unik mulighet til å kommunisere med kundene dine. Du kan bruke bilder, video, tekst, kjøre meningsmålinger, dele lenker og mye mer. Formålet med sosiale medier er å bygge et felleskap av lojale følgere og kunder gjennom relevant innhold. På denne måten – gjennom likes og kommentarer, kan man ha en dialog med kundemassen din.

Hvis du vil vise kundene dine deres sanne verdier og kultur, samtidig som du lærer om kundenes verdier, er organisk markedsføring på sosiale medier den beste måten å gjøre det på.

Vi kan bidra med å skape dette innholdet og drifte dine plattformer. Ta kontakt for å få mer informasjon.

Annonsering på SnapChat

De mest benyttede plattformene er Facebook og Instagram. SnapChat er også et godt alternativ. SnapChat er uten tvil den mest kostnadseffektive plattformen å nå den yngre generasjon på. En undersøkelse av smartinsights.com viser at 69% av brukere på SnapChat er mellom 13-29 år gamle. I tillegg er kostnadene omtrent en tredjedel av hva du vil bruke for like mye eksponering via annonser på for eksempel Google eller Facebook.

Annonsering på Facebook og Instagram

Et godt kjent reklamesitat er; ”Halvparten av pengene vi bruker på reklame er bortkastede penger. Problemet er at vi ikke vet hvilken halvpart”. Gjennom sosiale medier er det slutt på dette. Nå kan vi bruke penger på annonser som virker. De treffer dine kunder, gjennom spesifikk målretting. Eksempelvis kan vi velge å vise parfymereklame til kvinner mellom 18-100. Eller, om vi heller vil det så kan vi velge å vise den til menn i alderen 30-60, med budskapet: ”gavetips til kona?”.

Få hjelp av oss i dag

Vi hjelper deg med:

  • Å forstå markedsføring på sosiale medier
  • utnytte mest mulig av det internett har å tilby.

Kontaktperson

Bror Sverre Tørklep

Markedssjef
Bror@evomark.no  /  40169604

Bli bedre på sosiale medier gjennom et kurs

Evomark tilbyr kursing og veiledning innen digital markedsføring for bedrifter! Vi forstår hvor viktig det er å ha litt peiling på hvordan man når ut til kunder, og dermed hjelper vi alle og enhver med å bli litt klokere!

Din bedrift + sosiale medier = vekst

”Sosiale medier markedsføring”, også kalt SMM, er hvordan man når ut til potensielle kunder, uten at forbrukeren leter etter noe å kjøpe. Her kan vi for eksempel sette opp annonser via Facebook og Instagram for å treffe potensielle kunder som vi tror vil handle hos deg.

Få hjelp av oss i dag

Vi hjelper deg med:

  • Å forstå markedsføring på sosiale medier
  • utnytte mest mulig av det internett har å tilby.

Kontaktperson

Joachim Lønmo

Daglig leder
Joachim@evomark.no  /  98838498